Gratis scootmobiel voor één dag!

Als je niet goed ter been bent en af en toe een dagje of weekend gratis een scootmobiel ter beschikking wil hebben kan binnenkort terecht bij de “scootmobielpool” van de gemeente Eindhoven, WIJEindhoven, Sint-Annaklooster en leverancier Meyra.De service is bedoeld voor mensen uit Eindhoven die niet permanent een scootmobiel nodig hebben. Ook als iemand in een rolstoel zit en een keer een wat langere afstand wil afleggen, kan hier gebruik van maken.

RIJTEST
U kunt zich melden bij WIJEindhoven. Aan de hand van een gesprek met een generalist van wordt bepaald of de aanvrager recht heeft op een scootmobiel. Daarna volgt doorverwijzing naar Meyra of Medipoint. Men dient een rijtest af te leggen om in aanmerking te komen voor een klantenpas. Men start met 3 scootmobielen om uit te proberen. Als blijkt dat het een succes is wil men uitbouwen naar 10.

KOSTENVERLAGEND
Het komt nu vaak voor dat mensen een scootmobiel (verstrekt via de WMO) in hun schuur hebben staan maar hem nauwelijks gebruiken. Dat kost een hoop geld. Het is beter om tien scootmobielen te hebben staan die door meerdere mensen wordt gebruikt, dan vijftig die staan te verstoffen in schuurtjes.

Bron: ED 25062019