Algemeen:
www.supportpunt.nlwww.eindhoven.nl
Supportpunt ondersteunt verenigingen en stichtingen op de gebieden van boekhouding, communicatie, personeelsadvies en advisering.Site van de gemeente Eindhoven
www.eindhovendoet.nlwww.buurtruimte040.nl
Bemiddeling voor organisaties die op zoek zijn naar vrijwilligers en vrijwilligers op zoek naar werk in Eindhoven.Buurtruimte in Eindhoven nodig? Dan bent u hier helemaal goed. In elke wijk of buurt in Eindhoven vindt u een buurtruimte voor uw activiteit.
www.wijeindhoven.nlwww.iederin.nlwww.wijzijnzet.nl
WIJeindhoven is de manier waarop wij in de stad met elkaar willen omgaan. Uitgangspunt: Eindhovenaren kunnen zelf heel veel en willen controle houden over hun eigen leven…Landelijke netwerksite voor mensen met een beperking of chronische ziekte.Zet adviseert overheden, bedrijven en maatschappelijke organisaties op het gebied van leefbaarheid, participatie, toegankelijkheid en zelfredzaamheid.
www.zelfhulpnetwerk.nlwww.meedemeentgroep.nlwww.ovoeindhoven.nl
Stichting Zelfhulp Netwerk Zuidoost-Brabant brengt lotgenoten bij elkaar. Zij brengen je in contact met de begeleider van een zelfhulpgroep. Zo kun je zelf die belangrijke stap zetten, op weg naar herstel.MEE is er voor mensen met een beperking. Én voor hun omgeving. Welke beperking iemand ook heeft, bij MEE Zuidoost Brabant kan hij terecht voor onafhankelijke cliëntondersteuning.OVO wil de onafhankelijkheid en zelfstandigheid van senioren stimuleren en bevorderen.
www.meerkosten.nlwww.gehandicapten.startpagina.nl
Informatie over de aftrek van zorgkosten.Zoekmachine voor handicap gerelateerde sites.
Onderwijs:
www.mee.nl/trainingen-mee-academiewww.handicap-studie.nl/home.aspxwww.kcco.nl/werk_en_handicap/algemeen/onderwijs___handicap_algemeen
MEE biedt geaccrediteerde trainingen gericht op het leren herkennen van en omgaan met mensen met een beperking en het aanleren van vaardigheden voor succesvolle communicatie.Expertisecentrum handicap + studie ondersteunt hogescholen en universiteiten bij het toegankelijk maken van onderwijs voor studenten met een functiebeperking.Een overzicht van alle soorten opleidingen voor jongeren met een handicap staat onder soorten onderwijs.
www.bosk.nl/bosk/dossiers/onderwijs/
De BOSK zorgt voor goede, begrijpelijke informatie en biedt waardevolle diensten aan.
Arbeid:
www.meewerkwinkel.nlwww.mee.nl/werken-met-een-beperkingLink pagina solliciteren met een arbeidsbeperking
Werk voor mensen met een beperking. Op deze website kunt u zoeken naar vacatures, dagbestedinglocaties voor kwetsbare burgers, mensen met een beperking of chronische ziekte.Iedereen moet mee kunnen doen in de samenleving. Vooral mensen met een beperking. Dat is onze missie: meedoen mogelijk maken. Ook op het gebied van werken.Tips voor solliciteren met een arbeidsbeperking
https://cvster.nl/ is een site om je CV te maken
Inkomen:
www.steunpuntuitkeringen.nl
Hulp, advies en informatie op het gebied van ziekte, arbeidsongeschiktheid, werkloosheid en bijstand.
Sport:
www.eindhovensport.nlwww.unieksporten.nlwww.handbiken.nl
Expertise over sporten in Eindhoven.Sporten & bewegen met een handicapDé informatiebron voor alle handbikers!
Toegankelijkheid:
www.allestoegankelijk.nlwww.ongehinderd.nl www.rolstoeltoegankelijkheid.nl
Site die bedoeld is voor iedereen die aan de slag wil met toegankelijkheid. U vindt er folders, tips en andere informatie over aanpassingen in producten en diensten.Ongehinderd zet zich in voor een toegankelijk Nederland voor mensen met een beperking.Het Nederlands Instituut voor Rolstoeltoegankelijkheid stelt zich ten doel Nederland rolstoeltoegankelijk te maken, zodat rolstoelers onbelemmerd en gelijkwaardig ‘meedoen’ aan de maatschappij.
www.natuurzonderdrempels.nlwww.eindhoven.nlwww.wheelmate.com/nl/
Een toegankelijke natuur voor iedereen!Wil je weten waar op dit moment in Eindhoven wegwerkzaamheden zijn en evenementen met verkeershinder? Kijk dan op de kaart met Wegwerkzaamheden en evenementenApp die je kunt downloaden om Toegankelijke invalidentoiletten te vinden
Rolstoel toegankelijke stranden 2018www.hogenood.nu/index.phphttps://fuelservice.org/nl/index.html
Informatie voor Strandrolstoelen op de Nederlandse strandenApp die aangeeft waar er toegankelijke invalidentoiletten te vinden zijn.

Nederlandse site
Eenvoudig, gemakkelijk tanken voor gehandicapte bestuurders.
Informatie m.b.t toegankelijkheid voor winkels in Nederland.Zorgbungalows in Nederland met aangepaste faciliteiten.
Mobiliteit:
www.gehandicaptenparkeerkaart.nlwww.witteraafeindhoven.nl www.taxbus.nl
Deze site geeft duidelijkheid over het parkeren met een gehandicaptenparkeerkaart in diverse gemeenten in NederlandVervoersdienst voor ouderen in EindhovenVervoer van deur tot deur. Volledig toegankelijk. Niet voor iedereen te boeken, uw gemeente bepaalt of u er gebruik van kunt maken.
www.kentekencheck.nu/blog/grijs-kenteken-en-de-regeling-hiervanwww.infopolitie.nl
Grijs kenteken en de regeling hiervan voor invaliden en gehandicaptenGehandicaptenparkeerkaart
Wonen:
www.meewoonwinkel.nlwww.fokuswonen.nl
Vind op de MEE woonwinkel de ideale combinatie van wonen en zorg, voor kwetsbare burgers, mensen met een beperking of chronische ziekte.Vrijheid en gewoon wonen met een fysieke beperking of handicap. Fokus maakt het mogelijk.
Zorg & Welzijn:
www.medipoint.nl www.zorghulpatlas.nlwww.wehelpen.nl
Grootste aanbieder van zorg en Welzijnsproducten in Nederland. Voor lenen, huren of kopen.Zoekpagina voor allerlei mogelijke antwoorden op het gebied van zorg en hulp.Site om hulp te zoeken of aan te bieden
www.kiesbeter.nl www.zorgkiezer.nl www.zorgkaartnederland.nl
Wijst de weg naar goede zorgVergelijkingssite zorgaanbiedersGrootste ervaringssite voor de Nederlandse gezondheidszorg waar mensen ervaringen met de zorg delen
www.zorgvoorelkaar.comwww.zuidzorg.nlwww.zorgmed.nl
Bemiddelingssite voor hulpvragers en aanbieders.Site voor thuiszorg zoals kraamzorg, verzorging en verpleging.Zorgmed is een regionale, betrokken zorgorganisatie en biedt alle vormen van thuis- en kraamzorg.

Oproep: meer toegankelijkheidseisen in bouwregelgeving

Vandaag spreekt de Kamer over de bouwregelgeving. Ieder(in) roept de minister op om eindelijk een grote stap te zetten in…

De Participatiewet werkt niet: kabinet grijp in!

De Participatiewet heeft op meerdere vlakken de situatie voor mensen met een beperking verslechterd. Dat blijkt uit een evaluatie van…

Bezwaarmakers huishoudelijke ondersteuning zijn in het gelijk gesteld!

Zeer waarschijnlijk heeft u het in de media gevolgd: ruim 300 mensen hebben het afgelopen jaar bezwaar ingediend tegen de…