Check jouw gemeentewebsite op 23 september (of daarna)

Is de website van jouw gemeente toegankelijk? Vanaf 23 september is dat eenvoudig te controleren. Dan moet namelijk élke gemeente een toegankelijkheidsverklaring op de website publiceren. En moeten gemeenten aantonen dat ze werken aan de webtoegankelijkheid.

 

Met de ‘Checklist Toegankelijkheidsverklaring’ van Ieder(in) kom je er snel achter of jouw gemeente het goed doet. Hoe vaker je NEE moet invullen, hoe groter de kans is dat de website niet volledig toegankelijk is. Met de uitkomsten van de check kun je het gesprek aangaan met de gemeente. Ieder(in) heeft hiervoor een ‘modelbrief aan het gemeentebestuur’ beschikbaar.

 

Hulp bij het invullen van de checklist
Voor het invullen van de checklist is kennis van digitale toegankelijkheid niet nodig. Kom je er toch niet uit? In oktober organiseert Ieder(in) een wekelijks spreekuur waar je informatie en hulp kunt krijgen.

 

Online spreekuur
– Donderdag 1 oktober van 14.00 tot 15.00 uur
– Woensdag 7 oktober van 10.00 tot 11.00 uur
– Dinsdag 27 oktober van 11.00 tot 12.00 uur
– Woensdag 4 november van 14.00 tot 15.00 uur

 

Telefonisch spreekuur
Donderdag 15 oktober van 14.00 tot 15.00 en van 15.30 tot 16.30 uur

 

Aanmelden spreekuur
Voor het online spreekuur kunt u zich vooraf aanmelden per mail: digitoegankelijk@iederin.nl. U ontvangt dan een link naar de zoomsessie. Ook voor telefonisch spreekuur graag per mail aanmelden. U ontvangt dan het telefoonnummer.
U kunt uw vragen ook per mail stellen.

 

Bekijk hier de toolkit Maak je gemeentewebsite toegankelijk

 

Bron:


Privacyverklaring Platform Gehandicaptenbeleid Eindhoven (PGE)
Realisatie en ontwerp website: Stichting Supportpunt Eindhoven